گزارش تصمیمات و تقسیم کارها در جلسه ۱۳ اکتبر گروه کار تدارک و سازماندهی

 جلسۀ گروه کار تدارک و سازماندهی روز یکشنبه ۱۳ اکتبر با حضور ۶ نفر از اعضای گروه بر روی انترنت برگزار شد. جلسه موضوعات زیر را در دستور کار خود قرار داد:

  1. تعیین مسئول هماهنگی
  2. گزارشها و پیگیری تصمیمات جلسۀ قبل
  3. کنفرانس نوامبر

- پاسخ به درخواست “پژاک”

  1. چگونگیهای تحرک بخشی بیشتر به پروژه
  2. جلسۀ بعدی گروه کار

در سطور زیر تصمیمات گرفته شده حول موارد نامبرده آمده اند.

۱-     تعیین مسئول هماهنگی گروه کار تدارک و سازماندهی

با توجه به این که این مسئولیت دوره ای سه ماهه است و دورۀ مسئولیت علی پورنقوی سر آمده بود، تعیین مسئول جدید در دستور بود. پیشنهاد این بود که رسول آذرنوش مسئولیت را به عهده گیرد. اما رسول با طرح این نکته که تصمیمات اخذ شده تاکنون و خاصه سپردن کار تدارک کنفرانس به گروه کار نظری-برنامه ای، خلاف “نقشۀ راه” بوده و گروه کار تدارک و سازماندهی را بی مضمون کرده است، از پذیرش مسئولیت عذر خواست.

متعاقباً احمد آزاد مسئولیت را پذیرفت. دورۀ مسئولیت او حدوداً تا اواسط ژانویه خواهد بود و پس از او هرمز هوشمند عهده دار مسئولیت هماهنگی خواهد شد. ضمناً توافق بود که موضوع طرح شده توسط رسول، دایر بر بی مضمون شدن کار گروه کار تدارک و سازماندهی، به افتضای مسائل اولی، در دستور یکی از جلسات قرار گیرد.

 

۲-     گزارشها و پیگیری تصمیمات جلسۀ قبل

عمده تصمیمات جلسۀ پیش استقرار گروه های کار و پیشبرد کار کنفرانس نوامبر بود. وضعیت فعلی در استقرار گروه های کار به قرار زیر است:

در حال حاضر گروه کار نظری-برنامه ای کاملاً مستقر شده، مراحل اولیۀ کار از جمله تدوین آئین نامۀ داخلی خود را پشت سر گذاشته و رشتۀ کار در تدارک مضمونی کنفرانس نوامبر را به دست گرفته است. در همان روز یکشنبه ۱۳ اکتبر، نخستین نشست پالتاکی برای تدارک کنفرانس نوامبر، به ابتکار این گروه کار برگزار می شد. در نظر است که یک نشست دوم پالتاکی نیز در ماه نوامبر برگزار شود.

ترکیب گروه کار استراتژی سیاسی نیز تکمیل شده و گروه نیز جلسۀ مقدماتی خود را برگزار کرده و به توافقات برای چگونگی ادامۀ کار نائل شده است.

ترکیب گروه کار اساسنامه هنوز تکمیل نشده و بنابراین گروه هنوز تشکیل نشده است.

کنفرانس نوامبر و پیشرفت آن جداگانه در دستور بود.

۳-     کنفرانس نوامبر

در گزارش پیشین قطعی شدن تاریخ کنفرانس در روزهای ۳۰ نوامبر و ۱ دسامبر اطلاع داده شده بود. محل آن نیز برای تا ۷۰ نفر (اقامت شبانه) رزرو شده است.گروه اجرائی کنفرانس خواهان آن بود که طرفهای پروژه تعداد شرکت کنندگان آن، هر یک به سم خود، تعیین کنند. قرار شد که تعداد تقریبی از هر طرف در جلسۀ آتی اطلاع داده شود. در صورت باقی ماندن ابهام در باره، گروه کار تدارک و سازماندهی اقدام به “سهمیه بندی” خواهد کرد.

چنان که پیشتر اشاره شد، کار تدارک مضمونی کنفرانس بر روال مناسبی قرار گرفته است. پیش از کنفرانس دو جلسۀ اینترنتی برگزار خواهند شد، که یکی از آنها در همان روز یکشنبه ۱۳ اکتبر برگزار شد. به علاوه گروه کار نظری در کار تهیه طرحهائی چون طرح گردش کار کنفرانس و طرح بحثهای ضرور در جریان کنفرانس است.

ایمیلی توسط یک فعال چپ علاقه مند به حضور در کنفرانس دریافت شده بود. قرار بر این شد که این قبیل درخواستها تماماً در اختیار گروه کار اجرائی کنفرانس قرار گیرند. این گروه با توجه به ظرفیت محل کنفرانس، تعداد شرکت کنندگان از میان فعالان پروژه و مدعوین آنها، ترتیب شرکت افرادی دیگر در کنفرانس و یا اعلام عدم امکان را به عهده خواهد داشت.

همچنین ایمیلی توسط مسئول ارتباطات “حزب حیات آزاد کردستان” (پژاک) در اروپا، در پاسخ به “فراخوان برای ارسال مقاله” دریافت شده بود که در آن برای شرکت در کنفرانس ابراز علاقه مندی می شد. در این باره تصمیم این شد که طی نامه ای این نکته تصریح شود که کنفرانس در صدد دعوت از هیچ حزب و سازمانی نیست و افراد “به صفت فردی” در آن شرکت خواهند داشت و از این رو از دعوت مطابق درخواست صورت گرفته عذر خواسته شود.

۴-     چگونگیهای تحرک بخشی بیشتر به پروژه

این مورد به تصمیم جلسۀ پیش در دستور این جلسه نیز بود. توافق بود که تحرک بیشتر از خود گروه کار تدارک و سازماندهی آغاز گردد و از این پس، حداقل تا زمانی که کارها سامان نسبی ای بگیرند، گروه جلسات منظم ۲ هفته یک بار بر روی اینترنت داشته باشد.

۵-     جلسۀ بعدی گروه کار

با توجه به تصمیم فوق و ترجیح رفقای حاضر در جلسه به عصرهای یکشنبه (یک هفته در میان) جلسۀ بعدی گروه قاعدتاً یکشنبه شب ۲۷ اکتبر بر روی اینترنت برگزار خواهد شد.

۶-     جدول اقدامات

ردیف

موضوع

تا کی

انجام

۱

تهیه گزارش جلسه ۱۳ اکتبر

۱۸ اکتبر

۲

اظهار نظر روی گزارش حاضر

۲۰ اکتبر

۳

نهائی کردن گزارش حاضر

۲۱ اکتبر

۴

پاسخ به درخواست پژاک برای حضور در کنفرانس

۲۰ اکتبر

۴

اطلاع این گزارش به نیروهای پروژه و درج آن در سایت

۲۲ اکتبر

۵

اعلام اسامی نمایندگان طرفهای پروژه در “گروه کار اساسنامه”

۲۰ اکتبر

۶

تماس با اعضای گروه کار اساسنامه و استقرار گروه کار

۲۷ اکتبر

۷

ارائه پیشنهادهای کتبی برای تحرک بخشی بیشتر به پروژه

۲۳ اکتبر

۸

پیشنهادها برای جلسۀ آتی

۲۳ اکتبر

۹

تدارک مضمونی و اجرائی جلسۀ آتی، ارسال دستورکار جلسه

۲۶ اکتبر

 

گروه کار تدارک و سازماندهی

۲۰ اکتبر ۲۰۱۳


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>