اطلاعیه برگزاری کنفرانس پیرامون مبانی وحدت چپ

در روزهای شنبه ٣٠ نوامبر و یکشنبه ١ دسامبر ٢٠١٣، کنفرانس پیرامون مبانی نظری تشکل چپ حول دو موضوع “کدام چپ؟ کدام سوسیالیسم؟” و “چه نوع حزبی (الگوی حزبی)؟” در کشور آلمان ـ کلن برگزار گردید. این کنفرانس در راستای پیشبرد پروژه وحدت چپ است. در این کنفرانس عده ای قابل توجه از اعضای سه سازمان، سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران، سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) و شورای موقت سوسیالیست‏های چپ ایران، گروهی از کنشگران چپ و تعدادی از علاقمندان به پروژه وحدت چپ شرکت داشتند.

 برای موضوع “کدام چپ؟ کدام سوسیالیسم؟” دو پانل در روز اول و برای موضوع “چه نوع حزبی (الگوی حزبی)” یک پانل در روز دوم در نظر گرفته شده بود. در هر پانل چند تن از شرکت کنندگان که قبلا مطلب خود را در اختیار گروه کار نظری ـ برنامه ای قرار داده بودند، گشاینده بحث ها بودند. بدنبال آن شرکت کنندگان در کنفرانس به اظهار نظر می پرداختند. وفت عمده کنفرانس، به اظهار نظر شرکت کنندگان اختصاص داده شد. در پانل اول آقایان احسان دهکردی، بهروز خلیق، شیدان وثیق و منوچهر مقصودنیا و در پانل دوم آقایان بهزاد کریمی، رسول آذرنوش، مهدی فتاپور و نادر عصاره شرکت داشتند. در روز دوم گشایندگان بحث آقایان بهروز خلیق، شیدان وثیق و علی پورنقوی بودند.

شرکت کنندگان در کنفرانس در هر دو روز فعالانه در بحث ها شرکت کردند و دیدگاه های خود را بیان نمودند.

بعد از ظهر روز دوم و با پایان یافتن بحث های نظری، شرکت کنندگان پیشنهادهای خود را در مورد برنامه های آتی  ارائه دادند.

 در کنفرانس، بحث های مفید و راه گشا انجام گرفت، بر باور به ارزش های چپ، سوسیالیسم و دموکراسی به عنوان مولفه هائی از مبانی وحدت و اهمیت دستیابی به مبانی برنامه ای چپ برای کشورمان ایران تاکید گردید. تعدادی از شرکت کنندگان خواستند که فعالیت نظری بر برنامه و استراتژی سیاسی متمرکز شود. این خواست وجود داشت که به تدریج بحث ها در جهت تدوین منشور وحدت سوق پیدا کند.

 بحث ها و گفتگوها در فضای رفیقانه و احترام آمیز صورت گرفت. کنفرانس اراده و عزم سه سازمان و کنشگران چپ برای به سرانجام رساندن پروژه وحدت چپ را نشان داد. عزم و اراده ای که از چند سال قبل آغاز شده و پیگیرانه پیش رفته است. کنفرانس، با دستیابی به اهداف خود پایان یافت.

گروه کار تدارک و سازماندهی
پروژه شکل‌دهی تشکل یزرگ چپ

 ١١ آذر ١٣٩٢ (٢ دسامبر ٢٠١٣)


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>